joi, 11 decembrie 2008

invataturile pentru cafeaua cu coffeta

Publicitatea e ca fotbalul. Nu pentru ca are staruri, scheme, tactici, divizii, echipe cu bani si fara inima, echipe cu inima si fara bani, transferuri spectaculoase, clasamente, cupe si supercupe, stranieri, blaturi, ci pentru ca toata lumea se crede perfect avizata sa isi dea cu parerea despre fenomen fara niciun fel de retinere.

Fii burete. Lucrezi cu creierul si el nu are program de 8 ore. Citeste de toate. Priveste de toate. Asculta de toate. Traieste de toate. Nu neaparat Micul Larousse. Dar macar fratele lui mai mic si mai prost.

Fii muncitor. Ia un creion si o hartie. Nu gandi cu ochii pe pereti. Ideile nu vin ca visele. Ideile nu se pogoara. Ideile vin pe hartie. Scrie 20 de idei si alege pe alea 3 cele mai bune.. Nu te trisa. Nu unsprezece, douazeci. Nu saptesprezece, douazeci. Cantitatea iti da calitate. Ideile se sapa. Sapa.


Fii pe felie. Un zugrav stie doar sa traga o dunga de vopsea pe un perete, dar un pictor stie sa si explice de ce. Fii pictor, nu zugrav. Prezinta-ti ideile cu argumente si charisma. Invata sa vorbesti si limba marketing managerului si a consumatorului si a strategului. Fii poliglot. Nimeni nu impusca un poliglot, oricat de rau ar fi razboiul.

Fii umil. E doar un job. Nu o sa apari la MoMA si nici n-o sa fii predat in liceu. Daca ce faci tu vinde mai multe cutii de mazare sau il face pe un fumator sa se gandeasca de doua ori pana isi aprinda tigara atunci bucura-te: esti meserias. Sau daca un pusti din Minnesota a vazut adul tau in Lurzer’s si si-a dorit sa-l fi facut el, iar esti meserias.

Fii pe faza. Clientii au adurile pe care le merita si la fel si creativii au briefurile pe care le merita. Fa lucrurile sa se intample si fii acolo unde se intampla lucruri. Fa-ti portofoliu si fa cariera. Nu te multumi cu un loc caldut.

Fii mai bun. Mai bun ca anul trecut; mai bun ca tipul ala de la biroul din colt; mai bun ca aia de la fosta agentie; mai bun ca seful tau; mai bun. Alege tu n si fii n+1.

Fii cu bun simt. Bunul simt locuieste in stomac. Imediat sub plexul solar. Nu e nici logica si nu e nici statistica. E stomac. Asculta-ti stomacul. Ai incredere in el. De multe ori stie mai multe decat focusgrupul.

Fii destept. E advertising, nu audit. Nu te imbolnavi la 25 de boli de 65. Alege-ti mizele. Fa logoul mai mare si du-te si bea o bere cu prietenii.


via GRAFFITI BBDO

Niciun comentariu: