duminică, 29 martie 2009

vreau...ora 03:07

Vreau sa vad o cafenea sau o biblioteca unde saptamanal vin trupe romanesti (comerciale si non-comerciale) care canta piesele lor in varianta acustica, care stau la o cafea si se sunt linistiti. Vreau sa vad ca artistii se cred si ei oameni si admiratorii lor pot sa stea la o cafea cu ei si sa discute despre orice banalitate citita in presa.
Chiar mi-ar place sa pot sa ma duc intr-un loc unde pot citi o carte, sa beau un ceai sau o cafea ori ba mai mult....sa pot sa stau aiurea si sa nu ma gandesc la nimic. Un simplu local unde nu se fumeaza, ai wireless si nu vine orice taran care vrea sa isi duca fata in oras.
Asta e ce as vrea acuma la ora asta, dar sunt mai mult ca sigur ca maine dimineata as dori inca 2 ore de somn si luni dimineata as dori sa inceapa lucrul cat mai repede si miercuri as dori sa fie vineri.
Ce ciudat ca toate aceste dorinte se schimba dupa cum ne schimbam noi!
Oare ce am vrut ieri?

marți, 10 martie 2009

things we do for love


Esti o persoana care
-iubesti
-vrei sa iti arati dragostea tuturor pentru persoana iubita
-banii nu sunt o problema
-iti place sa iesi din comfort dar mai ales sa iesi in evidenta
-iti place sa fii privit si tie nu iti pasa ca te faci de ras (daca te faci de ras)

Man...this is love

luni, 9 martie 2009

all summer long....



Kid Rock - All summer long
Asculta mai multe audio Muzica »
Din punctul meu de vedere e aproape imposibil sa nu asculti piesa aceasta si sa te bucuri(poate dansezi, poate dai din picioare, poate dai din cap sau iti misti degetele)
De multe ori am prostul obicei sa ascult o piesa pana scot tot miezul din ea, desi stiam piesa aceasta mi-a venit cheful de ea dupa ce am auzit-o ulterior conducand.
Zis si facut, am intrat pe youtube, dai un play si de atunci mozilla e pornit pentru all summer long.

Talking by the campfire
It's the simple things in life, like when and where
We didn't have no internet
But man I never will forget


Bucuria de fara internet. Imi aduc aminte ce viata era cand nu era internet, cati copii pe afara, cata lume se intalnea pentru business si stateau ore in sir sa discute pentru ca cine stie cand mai apucau sa se intalneasca. Internetul a distrus relatii, a inceput relatii dar pentru care nu as baga mana in foc la un final cu happy end. Internetul e nasol, desi toti il folosim. E ca si McDonalds-ul. Toti sunt de acord cu mine ca mc-ul e nasol dar o data la 2 saptamani daca nu si saptamanal ajung sub marele M.

duminică, 8 martie 2009

coltul de publicitate...partea a 23-a

Când ştii că ai găsit ideea creativă bună?

Mesajul creativ complet înseamnă să fie adaptabil fiecărui mediu în care va fi implementat.

Foarte mulţi juniori din publicitate, copywriteri, în special fac greşeala de a prezenta idei „casabile”, care se sparg în momentul în care vrei să le pui într-un oricare alt recipient. Într-adevăr, stresul găsirii IDEII este foarte mare şi, de cele mai mult ori, când IDEEA este găsită şi îţi dai seama că este cea potrivită, dacă nu eşti experimentat, ai impresia că 90% din treaba ta creativă este rezolvată. Nu e deloc aşa.

Eu spun că, odată ideea creativă identificată, procesul de creaţie este finalizat doar în proporţie de 20%, iar când spun această cifră cred că exagerez, în sensul că pun prea mult.

Înainte de a explica unde merg restul de optzeci de procente sau cum sunt ele reprezentate ca muncă creativă, poate că e bine să îţi readuc aminte cum îţi dai seama că ideea pe care ai găsit-o merită îmbrăţişată şi crescută.

Cum spuneam, vei simţi un fel de emoţie, nişte fiori care îţi trec prin şira spinării, apoi îţi dau lacrimile pentru că îţi spui în sinea ta că eşti foarte bun. În următoarea secundă, fiorii de pe şira spinării se transformă în frică maximă. De ce frică? Pentru că în momentul în care un copywriter are o idee creativă strălucită este obligat de maturitatea şi experienţa sa să devină aproape imediat cel mai înverşunat oponent al acelei idei. Trebuie ca în această calitate opusă de “părinte” al ei să îţi pui toate întrebările răutăcioase care ţi le-ar pune alţii, să scalzi ideea în cele mai nepotrivite contexte ca să vezi cum se comportă, cum arată. Cum miroase cu trandafiri? I se face rău dacă o pui cu capul în jos? Vorbesc foarte serios! Nu dau exemple ciudate doar de dragul relaxării stilului.

În funcţie de tipul clientului şi a produsului, ideea trebuie să treacă prin “foc şi pară” înainte de a o arăta cuiva. Dacă ideea rămâne intactă după aceste „încercări”, atunci vei avea confirmarea. Tot acest proces “sado-maso” are scopul de a-ţi confirma şi nu de a-ţi demonstra că ideea este bună. Un copywriter cu experienţă, în momentul în care a găsit ideea, ştie că aceasta e bună. Este important să treacă de răutatea părintească a celui care a creat-o şi atunci, dacă totul este ok, ea poate să prindă şi mai multă viaţă. Dacă vreodată ai găsit o astfel de idee, atunci cu siguranţă înţelegi.

Fii foarte strict! Orice urmă de dubiu, orice mică emoţie că “aici nu prea se potriveşte” înseamnă că ideea, aşa cum ai spus-o la momentul respectiv, nu este bună. Răspunsul care îţi readuce liniştea, poate fii un „păr blond” sau „un gust de vanilie”. E ca şi cum ai juca şah de unul singur, dar având o „mega forţă” interioară de a te comporta întotdeauna ca şi o persoană care îşi doreşte succesul, indiferent cu ce piese joacă, cele albe sau cele negre.

Tot la acest capitol intervine mai apoi flexibilitatea ideii. În cele mai multe cazuri, adaptarea ideii la diferitele medii în care va fi aplicată este realizată de o parte din echipa de creaţie. Copywriterii cu experienţă îndelungată pot face însă această metamorfoză singuri, fără ajutorul echipei.

Flexibilitatea ideii înseamnă să iei ideea de un picior şi să o treci prin fiecare vehicul media şi apoi să stai să te uiţi foarte atent să vezi dacă mesajul rămâne neschimbat, nealterat de plusurile sau minusurile mediului. Înseamnă a faci retuşurile necesare pentru ca acest mesaj să se pastreze. În general, în cadrul briefului de creaţie, se vor găsi toate mediile ce vor fi folosite tocmai pentru ca copywriterii să poată gândi global, în perspectivă.

O idee foarte bună pe video, poate fi extrem de „hâdă” pe print. Majoritatea ideilor chiar aşa sunt, dacă dai un simplu “copy paste” dintr-un mediu în altul. Dacă o idee e foarte bună pe print, din nou, când încerci să faci un spot poate ieşi ca un porc, deşi ţi-ai fi dorit o vacă. În acest context, mulţi transpun în scenariul spotului exact textul din macheta de presă, adaugă două personaje care să recite scenariul şi cred că au scăpat ieftin. Nu mai vorbim de „web” sau alte medii neconvenţionale.

Aşadar, am găsit ideea şi aparent e promiţătoare. Copywriterul a pus-o pe masă să îşi dea şi colegii cu părerea şi apoi, dacă colegii şi directorul de creaţie sunt şi ei de-acord, se începe aplicarea ei, fără forţări, fără mutaţii, ci o aplicare normală. E ca şi cum ai îmbrăca o femeie în blană şi în bikini. O fi arătând ea foarte bine în bikini pentru că are sâni mari şi fund bombat, dar dacă la o „îmbrăcare cu blană de nurcă” nu ştii să o scoţi în evidenţă cu personalitate, unicitate etc., e tot degeaba.

La final, după ce ai găsit soluţia creativă pentru radio, print, video şi web, faci prezentarea clientului. Dacă account-ul sau client service-ul nu ştie să vândă ideea, dacă copywriterul nu ştie să o prezinte, dacă nimeni din agenţia respectivă nu ştie să convingă clientul că “Aceasta e ceea ce ai nevoie!”, atunci nu mai ştiu ce să mai spun. Mai încerci odată?

istorie...partea a 2-a...vesnicul si nemuritorul McDonalds


pentru ca de multe ori stau in Mc si o loozaresc impreuna cu prietenii mei ma gandeam ca merita aceasta onoare mc-ul sa postez o istorie despre ei....sursa luata de pe brandinfo.ro pentru ca imi este mult prea lene sa o citesc si sa o transcriu prin propriile mele cuvinte...pentru cei care sunt fanii cititului va poftesc ca intre timp ce mancati ceva sanatos acasa sa mai cititi si despre ce inseamna locul care va baga tot alfabetul pe gat in jos....
cel mai mult ma distreaza cand ne auzim ca ce nasol e in mc dar pana la urma tot acolo ajungem:)

Fratii Dic si Mac McDonald au deschis primul lor restaurant, cu un meniu limitat la 9 articole si cu un scop de a vinde cat mai multi hamburgeri de 15 centi, milkshake-uri si pungi de cartofi prajiti. Succesul lor l-a atras pe Ray Kroc, un vanzator care a fost uimit de cererea enorma a baietilor de aparate pentru milkshake-uri.

In timp ce fratii McDonald erau multumiti de succesul lor, Kroc avea planuri mai mari pentru aceasta afacere. El a semnat un acord de franciza cu cei doi frati in 1954 si, pana la sfarsitul deceniului respectiv, a deschis nu mai putin de 100 de restaurante.

Anii ’60 au insemnat o rapida expansiune pentru McDonald’s. Publicitatea era raspandita peste tot – pe panouri stradale, in reviste, la televizor. Astfel, au deschis restaurante peste tot in Canada, Puerto Rico, extinzand spatiul interior al acestora, pentru a oferi locuri de servit. Au introdus logo-uri si reclame, mascota fiind Ronald McDonald.

Kroc a cumparat afacerea fratilor McDonald si a sarbatorit cea de-a 10-a aniversare a companiei printr-o oferta publica de actiuni. Pana in 1969, deschisese aproape 1.500 restaurante, iar la nivelul intregii companii, se vindeau aproximativ 3.5 milioane de hamburgeri zilnic.

In momentul in care femeile au intrat in masa pe piata fortei de munca, McDonald's si-a orientat reclamele catre copii.

De-a lungul anilor ’70, au fost construite langa restaurantele McDonald's locuri de joaca pentru copii si parcari, astfel incat acestea au devenit destinatia ideala pentru familiile ocupate, mai ales pentru gustarile "pe fuga".

De asemenea, a fost extins meniul cu o linie completa pentru dejun, introdusa in 1977 si cu "Happy Meals" in 1979 – anul in care McDonald's a vandut hamburger-ul cu numarul 30.000.000.000.

In timp ce Guvernul Statelor Unite exercita o politica agresiva in strainatate, McDonald's ii urma exemplul, extinzandu-se in Germania, Finlanda, Japonia, Australia, Thailanda, Venezuela si Panama. Pana in 1985, se puteau intalni restaurantele McDonald’s in 43 de tari. La sfarsitul Razboiului Rece, McDonald's a deschis un restaurant in Moscova (1990), devenind astfel primul ambasador al valorilor SUA in Rusia.

Primul restaurant McDonald's din Romania s-a deschis in 1995, la parterul Complexului Comercial Unirea, deschidere ce a coincis cu stabilirea recordului de tranzactii in ziua deschiderii la nivel central european. La scurt timp, McDonald's a adus in Romania si un nou concept de servire a clientilor, direct din masina.

Primul restaurant Drive-Thru a fost deschis pe Drumul National 1 Bucuresti - Ploiesti, in fata Complexului Comercial Prisma, in 1995. In 1999 a fost construit si primul restaurant McDonald's mobil, succesul inregistrat de acest restaurant pe roti determinand compania sa inceapa constructia unei noi unitati de acest fel.

Experience the unusual



I HATE YOU....never so much


I HATE YOU! - YOU! from YOU! on Vimeo.

asta e...asta tre sa iubim

Ez van. Eszt kell szeretni:))
adica "asta e...asta tre sa iubim"
pana la urma is si ei ai nostri, pana la urma si ei consuma ce le facem noi publicitate, pana la urma sunt si ei romanii nostrii prin alte tari....
sunt fratii nostri pe care vrem sa ii inchidem in baie si sa nu iasa niciodata

sâmbătă, 7 martie 2009

no icecram tonight

chiar daca si manu si sorin au scris despre gelateria vietii e imposibil sa nu imi zic si eu parerea.
Cum se poate sa se faca asa ceva?
In prima etapa nu au vrut sa ne lase sa intram pentru ca era inainte cu jumate de ora de inchiderea gelateriei.
In a doua etapa nu au vrut sa ne lase sa stam pentru ca era inainte cu o ora de inchiderea gelateriei.
Ma si mir ca am mai putut intra in gelaterie mai ales ca era asa de "full" si nu am avut loc doar la etaj unde era la fumatori, eu unul sunt imun la asa ceva dar cei ce erau cu mine nu le convenea(minoritatea se opune majoritatii) si deja cand am vazut meniul imi pregateam in minte un shoko cup cu inca vreo 4 globuri de inghetata cu vanilie si frisca compilat cu un topping de ciocolata si un cola. Magnific ce sa mai zic. Cand l-am vazut pe chelnerul de 20 de ani, cu o camasa alba imaculata venind spre noi m-am pregatit deja sa si zic comanda. Dar in loc de "Cu ce va pot servi" am primit frumoasele si neuitatele cuvinte "Ne pare rau, dar am dori sa inchidem. Imi pare rau, etc".
Pe langa ca le merge din ce in ce mai "bine" mai scoate si clientela afara.
Poate ca acest post nu va fi citit de nici un antreprenor al gelateriei MarcoPolo dar pe cei care aveti de gand sa mergeti pe acolo eu va sfatuiesc sa va mai ganditi inca de 2 ori si cand ajungeti acolo sa faceti un checking de ora.
Acuma stau sa ma gandesc, poate avem ceva interdictie pe MarcoPolo si nu vrea sa ne lase sa intram. E si asta o problema care trebuie pusa in calcul,nu?:)

ai uitat sa ii cumperi flori, fraiere




Bha cum poti face asa ceva, sa uiti sa ii cumperi flori. Desi stiu ca in ziua de azi florile nu mai au o semnificatie asa de mare(houuuuu.....stati baietilor care credeti ca toate fetele is materialiste si fetelor care credeti ca toti baietii sunt boi.....opriti-va) dar totusi ar fi trebuit macar sa te opresti in coltul blocului si sa cumperi de la taranul ala buchetul ala de ghiocei cu 3 lei legatura(crede-ma ca o vei impresiona;) ). Dar stiu ca ceva mai maret decat florile sunt scrisorile care niciodata nu se vor demoda. Plus ca mi-a zis cineva de parte feminina acest lucru si stiti si voi cum e sa mai ascultati cate o parere din cealala lume...
Dar cum e cu razbunarea la femei?Ooooooo.....mai bine sa nu aveti de-aface cu asa ceva ca a iesi cu scandal. Been there, done that. It's shittie.
Era la un film...daca tin minte si acuma bine, X-men 2 cand un colonel explica (nu mai imi aduc foarte bine aminte dar sper ca poate o sa il updatez corect)razbunarea unei femei ca "furia unei femei dispretuite nici iadul nu il poate egala".
Acuma nu vreau sa crezi draga mea cititoare ca ma leg de tine, ca am ceva cu tine. Deloc. Esti o fiinta minunata si complicata dar in acelas timp simpla si prea frumoasa sa traiesti pe pamant cu noi baietii. Dar nici pe voi nu va uit dragii mei cititori care stati noptile intregi sa incercati sa o faceti sa se simta tot mai bine si sa ii aduceti un zambet pe buze, sa va simtiti barbati cand sunteti langa ea si sa va mandriti cu poza ei colegilor de fotbal.
Revenim la razbunarea femeilor!
ce poate fi mai rau decat razbunarea unei femei?

Am cazut pe scari adormind?




Daca ai fi in locul victimei ce ai raspunde?
ce e asta?
Am dat cu aspiratorul?
Am cazut pe scari?
M-am taiat cand m-am barberit?
Nu stiu. Intreab-o pe sora ta
pollcode.com free polls

Advertising Research

Advertising Research
Cercetare facuta pentru a testa eficienta advertisingului; poate sa includa pre-testari si post-evaluari ale unor reclame specifice sau ale unor campanii. Studiile asupra afectelor comunicarii au ca scop sa masoare daca advertisingul comunica sau nu eficient; cercetarile facute pe efectul vanzarilor are ca scop sa masoare daca advertisingul produce un nivel dezirabil de vanzari.

joi, 5 martie 2009

Advertising Objectives

Advertising Objectives
Tinte si intentii precise ale unei reclame (de exemplu, sa informeze, sa persuadeze, sa reaminteasca).

marți, 3 martie 2009

Blackberry takes a shot at Apple

De ce nu facem publicitate in perioada de criza ?

Companiile si firmele sunt interesate sa isi reduca cheltuielile, iar primul departament care va fii "taiat" este departamentul de marketing si la propriu si la figurat, pentru ca se considera ca un astfel de departament reuseste doar să cheltuie bani, dar nu se fac calcule că acest departament aduce bani sau ajuta vanzarile sa creasca. Cum ar vinde un vanzator chipsuri daca nu am vedea seara la televizor o reclama cu cartofi prajiti. Aceasta a fost un exemplu banal, dar putem merge in continuare pe alte exemple si sa ne gandim ca nici companiile multinationale producatoare de racoritoare care nu sunt numai un brand ci un fenomen si totusi isi consolideaza in continuare pozitia de lider pe piata aceasta chiar daca este o situatie de criza. Ca o paranteza la ce am scris mai sus, intr-o zi la o discutie un cetatean devorator de TV si un nepriceput al marketing-ului spune...
Continuare AICI de la sursa www.info-criza.ro

duminică, 1 martie 2009

Specialty Advertising

Specialty Advertising
Mesajul unui advertiser, printate pe obiecte mici, cum ar fi jurnale, carnetele si brelocuri, de obicei pentru a le oferi fara vreo obligatie posibililor clienti